Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą.

I. Postanowienia

  1. ES-DENT JAROSŁAW NOWAK jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
    • Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie;
    • Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.);
    • Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.);
    • Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz. 1697).

II. Podmiot leczniczy

  1. ES-DENT JAROAŁAW NOWAK jest podmiotem leczniczym w rozumieniu art.4 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej.
  2. Podmiot leczniczy ES-DENT JAROSŁAW NOWAK używa nazwy skróconej ES-DENT.
  3. Adres: ul. Fredry 10/6,35-005 Rzeszów

III. Cele i zadania podmiotu leczniczego

  1. Celem gabinetu ES-DENT jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
  2. Do zadań gabinetu ES-DENT w szczególności należą:
    1. Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, w ramach kompetencji lekarza stomatologa, asystentki stomatologicznej oraz higienistki stomatologicznej.
    2. Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncji mikroskopowej, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, periodontologii, chirurgii stomatologicznej, implantologii oraz ortodoncji.

IV. Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Rzeszów, ul. Fredry 10/6

V. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
  2. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
    • osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń,
    • telefonicznego pod numerem telefonu 602488635 lub 17 8522862.
  3. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości.
  4. W Rejestracji Pacjent zobowiązany jest wypełnić stosowne dokumenty dot. danych, wywiadu zdrowotnego, klauzuli RODO.
  5. Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez Pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu implantologii, endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, ortodoncji a także przed zabiegiem wybielania zębów.
  6. Po zarejestrowaniu się do lekarza, Pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim, na pierwszą wizytę pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej.
  7. Spóźnienie Pacjenta na umówioną wizytę powyżej 15 min może skutkować odmówieniem udzielenia świadczenia stomatologicznego przez lekarza.
  8. W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego (w gabinecie, podczas wizyty) Pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
  9. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego Pacjent ma prawo do złożenia skargi / zażalenia na zachowanie lub czynności personelu. Skargi/zażalenia przyjmuje właściciel placówki.
  10. Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 10 dni roboczych.

VI. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych gabinetu ES-DENT

  1. Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:
    • realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego zostały one utworzone, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie,
    • kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków,
    • dbałość o należyty wizerunek gabinetu ES-DENT,
    • zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu,
    • przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty Praw Pacjenta.
  2. Do podstawowych zadań wszystkich komórek organizacyjnych gabinetu ES-DENT należy:
    • badanie i porada lekarska,
    • działania diagnostyczne,
    • udzielenie pierwszej pomocy doraźnej,
    • profilaktyka stomatologiczna,
    • świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej,
    • świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej,
    • świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej,
    • świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej,
    • świadczenia z zakresu periodontologii,
    • świadczenia z zakresu ortodoncji,
    • świadczenia z zakresu implantologii,
    • prowadzenie dokumentacji medycznej.
  3. Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez właściciela gabinetu ES-DENT.
  4. ES-DENT powierza wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.

VII. Postępowanie z dokumentacją medyczną

  1. Gabinet ES-DENT prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
  2. Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
  3. Dokumentację, o której mowa w ust. 1 udostępnia się w szczególności na wniosek:
    • Pacjenta, bądź osoby upoważnionej przez Pacjenta,
    • Podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
    • Ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem.
  4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    • tylko i wyłącznie w siedzibie ES-DENT
    • poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii,
    • nie ma możliwości przesyłania zdjęć RTG oraz tomografii poprzez internetową skrzynkę pocztową

VIII. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat

  1. Gabinet ES-DENT nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, a co za tym idzie wszelkie świadczenia są odpłatne. Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny w siedzibie ES-DENT, oraz na stronie internetowej.

IX. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

  1. Gabinetem Stomatologicznym ES-DENT kieruje właściciel placówki i reprezentuje ją na zewnątrz.
  2. Właściciel samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Gabinetu Stomatologicznego.
  3. Podczas nieobecności właściciela zastępuje go upoważniony przez niego pracownia
  4. Do obowiązków i uprawnień właściciela/managera należy:
    • organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników,
    • zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników,
    • podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii, rozwiązywania umów cywilno-prawnych.
    • kontrolowanie przestrzegania przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o pracę,
    • przyjmowanie skarg i zażaleń oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej,
    • wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność gabinetu ES-DENT,
    • nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,
    • zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych,
    • działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
    • nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
    • dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych.

X. Obowiązki personelu pracującego w gabinecie ES-DENT

a) Personel administracyjny – recepcja:

b) Personel medyczny – lekarze stomatolodzy:

c) Asystentki stomatologiczne:

XI. Prawa i obowiązki Pacjenta

W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w gabinecie ES-DENT Pacjent ma prawo do:

Do obowiązków pacjenta należy:

Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia. Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach. Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym. Osoby udzielające Pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych. Pacjent nie ma prawa do nagrywania wizerunku oraz głosu pracowników pracujących w Gabinecie ES-DENT za pośrednictwem nośników, telefonów komórkowych, dyktafonów, tabletów i innych urządzeń komunikacyjnych. Podczas leczenia w gabinecie stomatologicznym może przebywać poza Pacjentem lekarz stomatolog oraz asystentka stomatologiczna. W niektórych przypadkach/sytuacjach może znajdować się osoba trzecia w postaci asystentki stomatologicznej, praktykantki, rejestratorki. Na wyraźną prośbę Pacjenta w gabinecie może przebywać osoba towarzysząca. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie ES-DENT ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do właściciela. Pacjent ma prawo do uzyskania dostępu do dokumentacji medycznej. Za udostępnienie dokumentacji medycznej pacjentowi po raz pierwszy nie pobiera się żadnej opłaty. W przypadku, gdy Pacjent nie może przyjść na umówioną wizytę, należy ją wcześniej odwołać lub przełożyć na inny termin, by ewentualnie mógł skorzystać z tego terminu inny Pacjent.

Zadatek na leczenie stomatologiczne:

XII. Gwarancje Pozycje podlegające gwarancji:

WYPEŁNIENIA ŚWIATŁOUTWARDZALNE Gwarancja STANDARD 2 lata w przypadku braków w uzębieniu indywidualnie w przypadku bruksizmu gwarancji nie udzielamy

WKŁADY KORONOWO-KORZENIOWE Gwarancja STANDARD 2 lata w przypadku braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy w przypadku bruksizmu indywidualnie

UZUPEŁNIENIA PORCELANOWE Gwarancja STANDARD 2 lata w przypadku braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy jeśli pacjent uzupełni wszystkie braki zębowe w ciągu 6 miesięcy 2 lata w przypadku bruksizmu indywidualnie

PROTEZY RUCHOME Gwarancja STANDARD 2 lata w przypadku nieuzupełnionych braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy po uzupełnieniu wszystkich braków zębowych 2 lata IMPLANTY 5 lat w przypadku braków w uzębieniu gwarancji nie udzielamy w przypadku bruksizmu gwarancji nie udzielamy

  1. GWARANCJA NIE OBEJMUJE prac tymczasowych (korony tymczasowe, protezy natychmiastowe) oraz wykonanych na życzenie pacjenta. W takich przypadkach informujemy pacjentów o ograniczonej gwarancji lub jej braku.

  2. GWARANCJI NIE PODLEGAJĄ USZKODZENIA POWSTAŁE W WYNIKU:

  1. W przypadku zaistnienia wady pracy protetycznej lub dolegliwości, będącej wynikiem leczenia stomatologicznego, Pacjent zobowiązany jest do zgłoszenia się do lekarza prowadzącego w terminie do 5 dni roboczych od wystąpienia problemu.

  2. Warunkiem udzielenia gwarancji są wizyty kontrolne co najmniej raz na 6 miesięcy oraz regularne profesjonalne oczyszczanie zębów z kamienia i osadu (w przypadku prac protetycznych higienizacja raz na pół roku).

  3. W przypadku odstąpienia od planu leczenia, pacjent traci gwarancję.

XIII. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin organizacyjny ustala właściciel.
  2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
  3. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w Rejestracji.
  4. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w gabinecie ES-DENT.